söndag, juni 06, 2010

Sol över Uppsala

Det är tur att det finns såna här dagar. Dagar då jag blir påmind om varför jag väljer att vara domarjävel. Allt fungerade perfekt idag. Det var varmt och soligt, spelarna var trevliga för det mesta och jag dömde tillsammans med bra folk. Som bonus fick jag en klädsam raggarbränna på mina underarmar. De är snudd på orangea, med undantag för en vit rad där klockan var, och en vit rand där försöksindikatorn var. Nåja, mina indiangener gör att det snart övergår till brunt. 

Efter matchen rullade ett oväder in över Östra Aros. Åskan gick, och det började störtregna. Men det kunde inte hindra oss från att göra en fältstudie. Vi var ju tvungen att undersöka om även Uppsalabor äter sina hamburgare med kniv och gaffel. Ett besök på Max gav oss svaret - där äts burgare med händerna. 

4 kommentarer:

  1. hehe, har givetvis redan en kobra ;)

    SvaraRadera
  2. Emma: Ja fan, det borde jag ju ha hajat. :) Grymt!

    SvaraRadera
  3. Aha...inte så mycket skrikande på domaren alltså, härligt.
    Men burgaren där...what? Joggingen då..?

    SvaraRadera
  4. Huskatt: Allt är relativt. Det går att äta mindre onyttigt på Max... ;)

    SvaraRadera