lördag, juni 05, 2010

För att orka

Idag går Stockholm Maraton av stapeln. Enligt Wikipedia så brukar det vara ungefär 18000 startande. Men av dessa så bryter cirka 3000, av en eller annan anledning. Eftersom dagen redan går i tipsens tecken, så kommer här ett tips från Nordkorea - för alla er som inte riktigt orkar med. 

Staten och läskedryckstillverkaren Moranbong presenterar stolt: Mirakeldrycken! Inte nog med att den förbättrar den mentala kapaciteten. Den gör även underverk mot rynkor och födelsemärken. Som grädde på moset mångdubblar den hjärncellerna. Allt detta enligt den nordkoreanska nyhetsbyrån KCNA, som citeras i DN. 

Tyvärr har jag inte hittat någon webshop eller återförsäljare i Sverige. Men det är väl bara en tidsfråga innan denna mirakeldricka kommer till Sverige. Tror att Doktor Doxey från Lucky Luke borde kunna vara behjälplig vid lanseringen utomlands.

(Bild från www.sceneario.com)

4 kommentarer:

  1. Full av goda råd ;)
    Själv finner jag det en aning svårt att tro på den där läskeblasken. Men om den skulle visa sig funka, ja då kan jag tänka mig att byta ut några öl ;)

    SvaraRadera
  2. Huskatt: Kim Jong Il ska man ta med en nypa salt. Det påstås att han flyger jetplan, skriver operor, producerar filmer, är världens främste poet och att han lyckades med att slå elva hole-in-one under sin första runda golf någonsin. (Från Wikipedia)

    SvaraRadera
  3. Kände mig tvungen att skriva ett inlägg efter att jag läste detta. Vet inte om du gillar att jag länkar på din blogg, men det har liksom med saken att göra..

    http://minversionavdethela.blogspot.com/2010/06/sugen-pa-musli.html

    SvaraRadera
  4. Landén: Det var en i högsta grad legitim länkning. :D

    SvaraRadera