Jag inser, med rätta att jag lät lite som en drama-king i mitt förra inlägg. Inte fan kommer jag att sluta blogga. Ni som kommenterade var helt klart på rätt spår - självkritik, mycket snurr i riktiga livet och så vidare. Det får väl vara en svacka nu då. Men sluta kommer jag inte göra.
Om jag slutade så skulle jag ju inte kunna berätta om livets väsentligheter. Som att jag och Fotbolls-Danne pratade om Spanien idag. Jag tyckte att han skulle söka jobb där. Men vi kom fram till att han inte skulle komma långt på:
-Hola! Me llamo Daniel. Yo no soy marinero, soy capitan. Yo tengo dinero, no tienes dinero. Si? Si!
(Hej! Mitt namn är Daniel. Jag är inte en sjöman, jag är kapten. Jag har pengar, du har inga pengar. Ja? Ja!)
Sv: Tack för peppet :D Och nu ska jag alltså bli egendomänare, precis som du!
SvaraRaderaKlart du ska fortsätta blogga, det måste du!
Los Lobos - dessa kulturambassadörer, haha
SvaraRaderahahahaha, spanksa är inget lätt språk men..."puta" och "bambino"? Fast de kanske hör hemma i italien..
SvaraRaderaAndréa: Tack själv! :)
SvaraRaderaUlle: Eller hur! Riktiga hjältar. :D
Huskatt: Jag tror att puta är spanska och bambino är italienska. Så du täckte in en hel del där. ;)
Tengo uno grande pojo... det lärde jag mej!
SvaraRaderaDu skriver när du orkar å hinner, så blir dte bäst! :)
Daniel: Kan tänka mig vad det betyder :D
SvaraRaderaUno cervesa por favor! Är det enda jag kan på spanska. Har dock ingen koll på stavningen, och dricker inte öl heller, så vad har jag för nytta av det? :P
SvaraRadera