lördag, augusti 28, 2010

Saker som händer

En vanlig dag i ghettot kan det hända ovanliga saker. 

* Någon ger bort lingon i stora lass. En si sådär 10 stora korgar. 
* Någon spelar Amazing Grace på säckpipa. (Kan ha varit en inspelning, men det lät jääävligt högt.)
* En glasmästare med jour är här och byter två rutor i entrén, som blev krossade i natt. 
* Två kids konstaterar att "Zlatan är slut! Jag är bättre!" 
* Janne vinglar när han cyklar till affären, och kommer tillbaka helt färdig. Näringsbristen är påtaglig. Men nu ska jag äta mat.

3 kommentarer:

  1. Du behöver få i dig salt.

    SvaraRadera
  2. mormodern28/8/10 22:08

    Eller vanliga saker i ett ovanligt ghetto, vad vet jag?? Gött iaf att du mår bra, får inte smitta ner några elever!! Det är så jk tråkigt att stå framför en klass.. å ingen är där:)

    SvaraRadera
  3. Huskatt: En nacho-tallrik på puben gjorde faktiskt susen. :)

    mormodern: Det är antingen eller. Jag är rätt så vanligt ovanlig, så jag trivs. :)

    SvaraRadera