söndag, augusti 29, 2010

Just cruising

Nyss hemkommen från en kväll inne i stan. Min gode vän Grusgrops-Henke var i stan. Vad passar då bättre än att sammanstråla under den traditionella "cruisingen". För er som inte är bekant med begreppet cruising så är det helt enkelt en raggarbilsträff. Ett oräkneligt antal bilar åker runt på stadens gator. Och det finns alla varianter. Fina bilar, fula bilar, välputsade bilar, skitiga bilar... Det var dock glädjande att se att det även fanns miljövänliga bilar, som drivs av gammal hederlig muskelkraft.


Vi passade såklart även på att ta ett par vuxenöl och snacka lite skit. Han bor i en annan stad, så det blir långt mellan gångerna vi ses. Men det är alltid lika trevligt. Skönt med såna människor. Inga konstigheter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar