onsdag, juni 09, 2010

Det är nog meningen

Jag börjar tro att Liemannen är ute efter mig. Juni ska tydligen bli månaden då det händer. Fy bubblan. I söndags hade jag en incident, med en insomnande chaufför. Alldeles nyss var det dags igen. En vit minibuss höll på att göra proceduren kort med mig. 

Cykelburen, som för det mesta, skulle jag ta mig över en cykelöverfart. Jag hade grönt, och pinnade på rätt bra. Då kommer det en bil, som ska korsa samma väg som jag. Så långt allt gott och väl. Men sen händer det märkliga. Från motsatt håll kommer det en bil som ska svänga, och han ser tydligen inte den här vita minibussen. Han svänger. Minibusschauffören blir galen. Börjar tuta som en grek, tvärnitar och gör en u-sväng. Han kör på fel sida refugen, endast en spottloska framför mig. Mot färdriktningen en bit, och börjar jaga efter den svängande bilen. Shit, Gun-Britt. 

Jag börjar inte garva den här gången. I stället överväger jag för en kort stund att ringa polisen. Men just i den tanken avbryter minibussen sin jakt, och vänder tillbaka. Undrar just vad han hade gjort om han hade fått stopp på den andra bilen... Och undrar om han ens hade stannat om jag hade fastnat i fronten...  Han borde helt klart gå i vredeskontroll hos Liston Söderberg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar