måndag, juni 07, 2010

Black Jack

"Okej, rött! Ni vet om att vi ska göra mål i DET DÄR målet va?!" 

I Las Vegas är det bra att få 21. I Korpfotboll, där matcherna spelas 2x20 minuter är det väl också rätt så bra... men väldigt bisarrt. 

DHL United började som vanligt numera med en 2-2-2 uppställning, och Heffler var kapten dagen till ära. Det andra laget fick börja med bollen. Och om sanningen ska fram så var det en av deras bästa chanser. Sen tog vi över totalt. Efter två minuter hade DHL United övergett sin strategi, och övergick till att köra någon slags "alla på mål-uppställning". Vi sköt in bollen, vi snubblade in bollen, vi nickade in bollen, vi klackade in bollen. Till råga på allt så missade vi banne mig en hel del med. Men jag fick göra en balja, och det räckte bra för mig. Allteftersom gick jag mer och mer ner och tog defensivt ansvar. Man vet ju aldrig. 

När slutsignalen gick hade vi gjort 21 (tjugoett) mål. De andra hade gjort noll. Tror att de hade ett avslut mot kortsidan. Nog för att det är kul att vinna. Men att göra mål varannan minut... nja. 

Nu är det banan och varva ner som gäller. För tro det eller ej - jag lyckades blir svettig.

(Vi spelade i gult, inte i rött.)

15 kommentarer:

  1. GÖTT! Får döpa om dig här till "Mål-kungen" ;)
    Jaja, 21-0 är kanske lite...nä, fasiken heller VINNA!!!

    SvaraRadera
  2. Huskatt: Det är dock lite svårt att hålla motivationen uppe. Hur intalar man sig själv att mål nr 17 är lika viktigt som mål nr 16? :D

    SvaraRadera
  3. Andreas Karman8/6/10 13:30

    Mål och kaptensbindel alltså? Det är till att göra succé märker jag =)

    Själv ska jag spela seriefinal i vår korpenserie ikväll. Nu är jag ju bara vice kapten i vårt lag så jag är inte lika framstående som du, men jag får väl kompensera med att göra ett par extra mål istället för att putsa på min stjärnglans.

    Grattis till vinsten!

    SvaraRadera
  4. Hum.. Jag lämnar komentarer här men inga tcks vilja bli publicerade.. :´(

    SvaraRadera
  5. Andreas: Succé, eller så luftade vi bänken. ;) En varning och två mål så är du i min klass. :) Lycka till!

    Syster: Hm, fiskigt. Jag har inte nekat någon kommentar på länge, så dety är inget personligt. :)

    SvaraRadera
  6. Sv: Ja, pappa stressar aldrig upp sig som tur är :D

    SvaraRadera
  7. Det är sååå rooooligt å läsa det/hur du skriver. Du förgyller tillvaron en hel del för mig..och andra me för den delen med ditt underhållande bloggskrivande ;o)
    Å Grattis till Vinsten förresten =o)

    Kram från Någon.

    SvaraRadera
  8. Någon: Tack, gånger flera! Det där värmde att läsa. :) Att skriva underhållande, och att dessutom förgylla tillvaron för folk - det blir inte bättre än så! ;)

    SvaraRadera
  9. Jo men varsego..fast Jag/Vi som ska Tacka gånger Många för det Du bjuder mig/oss på =o)

    En hääärliger blandning av allvar, humor, reflektioner, analyser, vardagsproblem/trubbel, glädje stunder...+ å Du verkar va en snäll å hjälpsam grabb (det har jag räknat ut via Din Blogg) *gillas* ;o)

    SvaraRadera
  10. Någon: Smicker funkar, och jag blir nästan lite generad. :) Givetvis utelämnar jag dock de stunder då jag beter mig mindre exemplariskt. För de finns också. Utan tvekan! :D

    SvaraRadera
  11. Inte tror jag Dina mindre bra sidor är så illa heller..skulle Jag ha en blogg så skulle den troligtvis heta ARGBIGGAN, DJÄVULEN eller (mitt namn)s JÄÄÄÄVLA VÄRLD, SATKÄRRING, JAG Ä IIINTE BITTER....fast jag är ganska snäll när jag sover iallafall...tror jag =oO
    Borde kanske börja blogga å få ur mig lite skit..fast Vem skulle tordas läsa det ?? ;oP

    SvaraRadera
  12. Någon: Testa vettja. :) Jag tror ju lätt att du skulle få läsare. Kontroversiell / straight up brukar locka. Jag vet att jag skulle läsa, av ren nyfikenhet i alla fall. ;) Och du har en viktig poäng - det är inte fel att få ur sig lite skit! :)

    SvaraRadera
  13. Hmmm....Kanske jag ska gö det..kommer då äntligen få bekräftat att det är Samhällets och Andras fel att Min Värld är så pass eländig som den är.

    Varför ska Just JAG behöva ta ansvar över Mitt Eget Liv när det är Andra som saboterar det..Ja eller så kanske jag kommer fram till att jag Inte ska va så inihelsike otacksam å negativ jämt ;oP

    Nä..Over and Out å Go Natt..ska sova på saken.

    SvaraRadera
  14. Någon: Se där, redan där har du ju grunden för ett inlägg. ;) En av de stora fördelarna, som jag ser det, med en offentlig spottkopp är att dels får jag ur mig mina kryptiska tankar, dels får jag perspektiv genom dialogen med läsarna. Sen sätter man ju själv agendan. Det är helt klart en stor fördel. Jag väljer själv ämnet för dagen. Och hur djup jag vill bli.

    Jag ska också kvarta in. God natt, och hoppas att du kommer på något bra inatt. :)

    SvaraRadera
  15. Lär inflika/rätta till innan jag knoppar av att..
    Fasen va jag tog i i sista kommentaren då..
    den ska uppfattas som Mycket överdriven så Du vet (min konstiga humor tyvärr) Så förskräckligt eländigt äre ju inte alls =o)

    SvaraRadera