torsdag, januari 29, 2009

Väder och vind

Att vädret är en het potatis är ingen nyhet direkt. Klimatförändringarna sägs ställa till det på många olika sätt. Årstiderna blir otydligare, medeltemperaturen blir högre och polarisarna smälter. Det är tur att jag tar mitt ansvar. Cyklar till jobbet året runt, källsorterar och har lågenergilampor. Men jag vet inte jag. Just för stunden har jag stor lust att strunta i allt. Jag är väldigt intresserad av att få vår och värme nu. Dessvärre blir det väl ingen omedelbar effekt. Så det är kanske lika bra att jag fortsätter ta ansvar. Dessutom verkar det redan vara bestämt att det kommer att vara kallt ett bra tag till. SMHI lovar minusgrader i åtminstone en månad till. Redan idag utlovas det snö i södra norrland. För övrigt var det ju rätt festligt att meterologen heter Lisa Frost. Undrar om hennes öde var bestämt långt innan hon fattade tycke för väderprognoser.

1 kommentar:

  1. Du är utmanad! (Jenny Janssons fel :) )

    SvaraRadera