lördag, januari 10, 2009

Inget nytt

Nu är både en natts sömn och tvätten avklarad. Inga nyrosa tröjor, och inga fler skumma drömmar. Så jag får vara nöjd. Däremot undrar jag om dessa herrar är så nöjda. De drömmer om det stora tågrånet, men får nöja sig med en bunt rikskuponger. Ännu mer komiskt blir det av att snubben på bilden skålar med en burk Norrlands Guld. Han fick vara sig själv. Så mycket guld blev det dock inte. Idag har jag på allvar tagit tag i mitt nya liv som miljömedveten på riktigt. Tidigare har det varit lite si och så med det. Men nu ska jag börja sortera allt. Kompostering, mjukplast, hårdplast, metall - ja, gud vet allt. Så jädra svårt är det ju inte. Det borde gå bra. Får väl se om jag kan få lite plus på karmakontot igen.

1 kommentar:

  1. Har oxå tänkt att jag ska bli bättre med miljötänket, men först måste jag åka till IKEA och inhandla en såndär praktisk miljöstation att ha under diskbänken... Nästa steg blir ju att införskaffa en riktig kompost oxå.. hmm nu blev allt jobbigt igen...
    Men snart så! ;-)

    SvaraRadera