söndag, januari 11, 2009

Dag sju

Så har det hunnit med att bli söndag igen. Helgen har varit bra, i alla fall för mig. Det har blivit städning, tvättning, restaurangbesök och biobesök. Alldeles lagom just nu. Jag tror att jag behöver lite lugn och ro för tillfället. En annan som har tagit det lite lugnt är komikern Björn Gustafsson. Men nu är det dags för comeback. Han ska vara "sidekick" åt Johan Glans på Guldbaggegalan. En del av de som har kommenterat den där artikeln verkar vara av åsikten att Björn är överskattad som komiker. Tur att smaken är som baken. Han vet ju i alla fall vad som är topnotch. Mitt liv som källsorterare går vidare. Och det går rätt så bra dessutom. Jag har lagt upp det ganska enkelt. Jag har en papperspåse för pappersförpackningar, en papperspåse för tidningar, en kompostpåse under diskbänken, en plastpåse för brännbart/övrigt och så en papperspåse för allt annat. I "allt annat påsen" hamnar det som sen ska sorteras i miljöhuset på gården. Får väl se hur det går, när jag ska avgöra vad som är mjuk- eller hårdplast. Men jag har beställt hem lite broscher från de som har hand om avfallshanteringen i kommunen. Så det löser sig. Kanske. Jag har tydligen namnsdag idag. Där ser man...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar