torsdag, december 25, 2008

God fortsättning!

Jaha ja, det skriks på skärpning i gästboken. Så jag får väl ta och rycka upp mig. Sist jag skrev så var det visst första andvent, och nu har det hunnit med att vara julafton. Så det är nog på tiden att jag uppdaterar. Att jag inte skriver under vissa perioder innebär ju inte att mitt liv står stilla. Tvärtom. Ibland domineras dock tillvaron av händelser som jag inte vill ta upp här. Jag har inte någon större lust att bli alltför privat här inne. Det har aldrig varit min ambition. Här blir det på sin höjd i-landsproblem i stil med ComHem, kärringar mitt i cykelbanan och trasiga teveapparater. Och så klart en massa vardagsfunderingar. I samband med det obligatoriska tittandet på Kalle Anka på julafton dök det givetvis upp en del såna funderingar. * Varför vill alla tjurarna åka till Madrid och vara med på tjurfäktning? Det är tyvärr sällan så att tjuren får kasta spjut på matadoren. * Varför tycker Prins John att hans sovrum är en säker plats för allt hans guld? Där har han endast en trött orm som vakt. Noshörningarna hade ju kunnat lösa det där på ett bättre sätt. * Är Lufsen en "karlahund"? Tony säger att Buster har skaffat sig en ny fästmö. Det innebär ju att Lady inte är den första tiken som blir bjuden på mat. * Vem är det som kör... egentligen? * Varför slår inte Tomten in alla leksaker? Det är ju halva nöjet med allt papper. Eko-tänk kanske. * Hur bekvämt kan det vara med skor av glas? * Varför får man inte se hur Långbens majskolv blir popcorn? (De har klippt bort scenen när han får en elchock, modell värre, på grund av att han skickar upp gaffeln i lampan.) Ja, funderingar i juletid. Det är ju tur att jag inte har viktigare saker att lägga tankefokus på. Eller hur var det nu... God fortsättning på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar