lördag, december 27, 2008

Bocken brinner

Då var traditionen fullbordad - julbocken i Gävle brann i natt. Jag har lite svårt att bli upprörd över det faktiskt. Den står långt från byggnader och andra saker som kan ta eld. Så varför inte liksom. Jag tillhör skaran av människor som tror att det är ett måste att bocken ska brinna varje år. Vem skulle bry sig om den om den slutade brinna. Det finns ett PR-värde i den här skadegörelsen. Man kan till och med följa en eventuell brand live på internet, via de webkameror som finns. Så här dagen efter, klockan 09:32, är det dock inte så mycket action. Det ryker lite bara. Jag tror till och med att de flesta i Gävle verkar vara överens om att det hör till att den ska brinna. Debatten i lokalpressen verkar inte vara alltför hetsig. Min funderingar i juletid spinner vidare. Nu funderar jag på hur folk orkar bry sig om att Lasse Kronér hade en lila slips. Det faller in i samma kategori som Rikard Palms ansiktsbehåring. Det måste ju finnas viktigare saker att rasa över. Så där ja. Nu börjar den anonyma gästboksskribenten bli lite bortskämd tror jag. Så nu finns det en risk att jag inte uppdaterar förrän nästa år. Fast vem vet. Det kommer kanske ett nytt inlägg redan i eftermiddag. Stay tuned!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar