måndag, juli 28, 2008

Det går framåt

Känner mig piggare idag. Men det är ju det här med den klassiska näringsbristen. Dessutom är det ganska tomt i skåpen hos Heffler. Nåja, planen är att ta en dusch och sen bege sig till lämpliga affär, för införskaffande av föda. Må gudarna ha förbarmande. Men först ska jag skriva av mig lite. Jag blev nämligen lite fundersam igår... Det hela började när sportnyheterna kablade ut att ett nytt stjärnskott i MFF, Agon Mehmeti, hade gjort två strutar som sänkte Kalmar. Så långt allt gott och väl. Ja, även fast han spelar för Malmö så kan jag vara ödmjuk. Men sen började funderingarna komma. Varför blir det så att Agon direkt blir jämförd med Zlatan? I Sportspegeln kom frågan som ett brev på posten. Är det för att han spelar i Malmö, precis som Zlatan gjorde? Är det för att han är en snubbe med föräldrar från balkan, precis som Zlatan? Eller vad beror det på? För inte kan det väl vara at han gör mål och är ung? Då skulle väl Robin Söder och Sebastian Rajalakso också ha jämförts med Ibra. Men det är klart, de gjorde kanske inte två mål i samma match under sin debutsäsong i Allsvenskan. Det vet jag i och för sig inte om Zlatan gjorde heller. Dessutom gjorde han bestämt a-lagsdebut när MFF låg i Supperettan. Som vanligt så antyder jag ingenting. Jag tyckte bara att det var en märkligt företelse. Det är himla kul att det finns talanger inom svensk fotboll. Hoppas att uteckligen fortsätter åt rätt håll för Agon, Robin och Sebastian. Det behövs verkligen nytt folk i landslaget. Det var dagens första fundering. Nu ska jag ta tag i mitt sargade inre. Eller nåt... För övrigt anser jag att Rikard Palms mustasch var värd ett bättre öde. Och för att tydliggöra det, lägger jag upp en bild på mig själv med snorbroms, och bilden på Rikard. Mustaschkamp?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar