torsdag, oktober 18, 2007

Dream on

I natt hade jag en sån där otroligt sjuk dröm igen. Ingenting var logiskt, men allt var så tydligt. Nu tänkte jag återberätta den här. Gör gärna ett försök att analysera den, om du kan...

Platsen är en lägenhet. Den är lik en lya som ett av mina ex hade. Fast personen som är i lägenheten är ett helt annat ex. Dessutom har hon barn, som är misstänkt lika ett gammalt struls barn. I alla fall till namnen. Utöver Janne, tjejen och två barn, så finns det även en liten katt där. Det är en kattunge, att döma av storleken. Det är något bekant även över katten. Jag tror att det kan vara en av min mormors före detta katter.

Jag vet inte riktigt vad som är på gång i lägenheten. Men vi pratar om vad det äldsta barnet ska jobba med när det blir äldre. Det gäller att planera i tid. Ungen är vid det givna tillfället typ åtta år gammal. När vi håller på att planera som bäst så får katten helt plötsligt frispel av bibliska mått.

Den blir precis skogstokig, och börjar klösa sönder mina strumpor. Den spottar och fräser och får mord i blicken. Jag försöker lyfta upp den, men då börjar den tugga på mina händer i Road Runner hastighet. Så jag slänger ut den på balkongen, och stänger igen dörren. Men katten, som får Cujo att likna en gemytlig sällskapshund, ger sig inte. Den har ett uppdrag - kaos - och den ska slutföra uppdraget.

Jag ser hur katten tar sats och hoppar in genom det öppna sovrumsfönstret. Ett fönster som sitter flera meter från balkongen. Väl inne igen så tar vreden ny fart. Då gör jag en överslagshandling. Jag tar upp katten igen och bestämmer mig för att göra proceduren kort. Ut på balkongen igen. Men den här gången håller jag i den. Och då förvandlas den helt utan förvarning till en ljusgrön geléboll. Fullständigt logiskt. Nåväl, kattfan ska dö - så jag kastar ut bollen från balkongen. I logikens tecken så blir bollen en katt igen när den är i luften. Med ett obehagligt ljud slår den i backen. Jag vaknar och är verkligen totalt förvirrad.

Okej, vad drar vi för slutsats av detta? Kan för sakens skulle tillägga att jag är total djurvän, och gillar katter i synnerhet. Så jag skulle verkligen inte kunna dräpa en katt. Inte ens en speedad mördarkatt.

Jag lovar att återkomma om det blir en fortsättning på den här bisarra drömmen de närmaste nätterna.

I verkligheten så ser jag att min gamla hemkommun är på tapeten. Tydligen har de överdrivit i en reklam för nya E4an. Vi får kanske hoppas att inte heller den här reklamen är sann.

2 kommentarer:

  1. Ja.. haha.. du kanske inte ska träffa gamla ex i en annans lägenhet? speciellt inte om vederbörande har två barn å en katt?? haha!! =)

    SvaraRadera
  2. "Inte ens en speedad mördarkatt", haha :)

    SvaraRadera