söndag, oktober 21, 2007

Slapping de luxe

Söndagen börjar gå mot sitt slut. Jag har inte gjort många knop idag. Knappt varit utanför dörren. Men jag har i alla fall fått ordning på tvättkorgen. Den började nästan leva sitt eget liv. Helgen har varit riktigt bra. Gårdagen dominerades av en grabbig tipslördag. Fast den var inte så grabbig som jag trodde att den skulle bli. Det kan ju bero på att grabbarna tydligen hade bättre saker för sig. KE:s närvaro uppvägde dock frånvaron av "riktiga" grabbar något. Men hon behöver öva lite på när det är dags att skratta grabbigt. Men det tar sig. MP passade även på att uppgradera mitt kök något. Snart är jag en reguljär gastronom. Eller inte... Brynäs passade på att förlora igen igår. Perkele. En seger i månaden är inte nog... Tur att Bunkeflo inte går upp i allsvenskan i fotboll. Jag lovade visst, vid ett svagt tillfälle, att sluta kolla på fotboll om de gick upp. Då hade det varit slut på tipslördagar, redan i dess linda. På tal om fotboll. Nu är det väl ännu mer tveksamt om Oremo blir kvar i Gefle nästa säsong. Tur att de får en dekadent Hasse Berggren i stället. Kanske dags att se över hur man ska investera Makondelepengarna. Avslutningsvis så verkar det som att råttet var mågat för Per Ledin. Gammal kärlek kan tydligen rosta...

2 kommentarer:

  1. Äntligen. Har väntat och väntat på att du skall börja skriva igen. Jäla mupp!
    /Slifen

    SvaraRadera
  2. Nu jäklar ska BIF vinna! =)

    SvaraRadera