måndag, januari 22, 2007

Vi möts igen

Vintern blev tydligen inte så kort som jag befarade igår. Det kom mera snö inatt, så nu har vi ett charmigt vitt täcke med snö på backe. Termometern visade till och med minusgrader idag, så det får kanske ligga kvar ett tag. Enda nackdelen med vädret är att det är lurigt att cykla till jobbet. Men det är helt klart värt det. Om det är nollgradigt idag, och prognosen säger att det ska bli dubbelt så kallt imorgon. Hur kallt blir det då? Nu börjar det bli dags för den tiden på året igen. Det är bara tolv dagar kvar till Super Bowl. Fick jag bara se ett sportevent på TV varje år så skulle jag, utan att blinka välja det. I år har jag förvisso inte följt NFL så noga, så jag vet knappt vilka som spelar finalen. Nu överdrev jag så klart. Chicago möter Indianapolis på Dolphin Stadium. Men det är egentligen sekundärt. Jag vet inte hur många Super Bowls jag har sett nu. Det är inte ofta man minns matcherna i sig. Grejerna runt omkring är bra mycket roligare. Vilka uppträder i halvtid? Vem sjunger nationalsången? Ja, jag känner mig som ett barn på julafton. Nåja, vill ni höra mer om det här så är det bara att fråga. Jag kan prata länge om varför jag älskar denna amerikanska företelse så in i spisen. En sak som jag älskar att hata är uppenbarligen kvällstidningar. Undar om journalisten (?) är stolt över den här artikeln? Och den som knäckte snabbfrågan under wallraffartikeln bör ju vara än mer stolt. Historian om Com Hem fortsätter... nu tänker jag publicera en mailkonversation mellan mig och deras kundservice. Jag börjar med mitt första, och går i kronologiskordning. Mycket nöje! Hej! Jag har skaffat en ny dator, och skulle därför behöva mina uppgifter till säkerhetspaketet igen. Jag heter Jan Heffler, och mitt pnr är 780214-XXXX mvh Jan Heffler Svar: (en vecka senare) Hej och tack för ditt e-postmeddelande! Ditt mail var tomt. Vänligen prova att skicka det igen. Med vänlig hälsning Com Hem AB Kundservice Mitt svar: Det här är ju helt otroligt. Först tar det över en vecka för er och svara, och sen hävdar ni att mitt mail är tomt – trots att jag ser precis vad jag frågade i ert svar. Som vanligt är er kundservice under all kritik. Hoppas verkligen att det går snabbare för er att svara denna gång. För det är inte första gången som det fungerar dåligt i kontakten med er. Det jag skrev var: Hej! Jag har skaffat en ny dator, och skulle därför behöva mina uppgifter till säkerhetspaketet igen. Jag heter Jan Heffler, och mitt pnr är 780214-XXXX mvh Jan Heffler Deras svar på det kom idag, c:a 20 dagar efter att frågan väcktes: Hej och tack för ditt e-postmeddelande! Prova med att göra modemet strömlöst i minst 5 minuter. Med vänlig hälsning Com Hem AB Kundservice --- Där är vi nu. Ska bli spännande att se VARFÖR de tror att en omstart av mitt modem ska ge mig tillgång till mitt säkerhetspaket. Det är ju som om Posten skulle be mig flytta brevinkastet för att min eftersändning inte funkar. Satan vad arg jag var när jag skrev svaret på det till dem. Men jag väntar med att publicera det. Hoppas för övrigt att de har någon mediabevakare som söker efter deras företagsnamn på nätet. Hamnar ni här? Skriv gärna i Gästboken. För mail verkar ni inte kunna hantera. Och ja, jag är så in i spisen bitter.

1 kommentar:

  1. auauaua!!! är det bekant eller är det bekant! mest vad det gäller teleköer för min del, men hela principen! hata all kundsupport!

    he´ på re!

    SvaraRadera