söndag, januari 21, 2007

Tidernas kortaste vinter?

Nu verkar det som att jag har upplevt både Århundradets snöstrom och tidernas kortaste vinter. Den snö som jag blev så jublande glad över igår, försvann som en avlöning. Det började regna igårkväll, så nu är det inte många centimeter kvar. Väldigt tråkigt, tycker jag. Jag vet att det finns de som tycker "men kom det inget till jul så behöver det inte komma något alls". Visst, det kan jag köpa. Men jag tycker ändå att det är bra med tydliga årstider. Tydlighet är alltid bra. Varesig det gäller väder eller något annat. Den här helgen har varit en riktigt bra helg. Jag har fått det husliga gjort - städat, tvättat och diskat. Sen har det varit bra väder, åtminstone igår förmiddag. Och det är bra för att vara Växjö. Så jag är nöjd. Känner mig välrustad för att ta mig an ännu en vecka. På något konstigt sätt har jag en bra känsla inför den här veckan. Det känns som att det kommer hända något spännande. Men ni som har läst bloggen ett tag vet ju hur bra jag brukar vara på att spå framtiden. Så vi får väl se...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar