söndag, januari 15, 2006

Känslococktail

Just nu är jag mest arg. Men visst kommer sorgen ibland också. Det har bara gått några dagar, men det känns som att man redan har utnyttjat hela sin ryggsäck med livserfarenheter. Det är tur att jag har varit med om liknande situationer förr. Jag vet att det kommer att gå upp och ner. Jag vet att det är ganska skönt att vara arg, för den känslan är förhållandevis lätt att hantera. Jag vet att det finns frågor som jag aldrig kommer att få ett vettigt svar på. Jag vet att jag kommer att ligga vaken om nätterna och fundera. Jag vet att jag kommer att gråta. Men det bästa av allt är att jag vet att livet går vidare, och att jag kommer igen. Jag har fått otroligt mycket stöd från mina vänner och min syster. Det är skitbra att ni finns! Fast jag saknar att inte bo i samma stad som majoriteten av er. Det skulle verkligen ha varit bra just nu. Det är nästan så att jag funderar på att flytta tillbaka till Gävle. Men vi får se hur det blir med det. Jag har ju jobb här - det har jag inte där. Det blir så klart mycket fokus på denna situation i min blogg nu. Inte så konstig kanske. Jag är en människa som gillar att skriva om sånt som är aktuellt, och det här är i högsta grad aktuellt. Dessutom påverkar det hela min tillvaro just nu. Ni får ta det för vad det är. Lämna gärna synpunkter i gästboken - alla infallsvinklar välkomnas just nu.

1 kommentar:

  1. Hej Janne! Vad kul med en hälsning från dig, snabbläste lite här nu igen och kan se att det är en riktigt sån dålig tid för dig nu. Vi är nog många som vet exakt exakt hur det känns. men du skriver så klokt, att du ju vet att det blir bra igen, och precis så är det. Föga tröst men! Stor kram

    SvaraRadera