fredag, januari 13, 2006

2000-sucks!

Oj, så fel man kan ha. Jag skrev för några dagar sen om hur jag trodde att 2006 skulle bli så jävla bra. Det var guld och gröna skogar. Inget kunde vara mer fel. Jag har precis blivit singel. Och det suger rejält. Eftersom jag fortfarande älskar kvinnan som lämnade mig så tänker jag inte gå in på detaljer här. Men roligare saker har jag helt klart varit med om. Året som såg så bra ut på förhand, ser nu ganska tråkigt ut. Faktiskt. Visst, jag har varit med om sånt här förr - och jag vet att jag kommer igen. Men för varje hugg man får i hjärtat, desto svårare blir det att släppa någon nära igen. Och även om livet är så mycket mer än kärlek, så är det banne mig en viktig del av helheten. Tur att man har vänner och delar av familjen kvar iallafall. Emma var här igår, med sin hund. Många av vännerna som är kvar i Gävle har hört av sig och kollat läget. Vid såna här tillfällen kan det vara en lättnad att någon skäller på en för att man inte har ätit. Många bra råd har jag fått, men att supa skallen i bitar får vänta. Av någon anledning kommer jag att tänka på texten till A. Morrisettes Ironic. På morgonen läser man detta, och bara några timmar senare står man där själv. Konstigt. Jag borde ha anat oråd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar