onsdag, januari 04, 2006

2006

Det nya året är nu några dagar gammalt, och jag hyser goda förhoppningar inför året. Privat så tror jag att det kommer att bli ett av de bästa någonsin. Jag har en underbar flicka som jag trivs otroligt bra med. Det verkar lovande! Jobbet som jag har trivs jag också bra med. Det är ett helt okej kneg. Framför allt tycker att jag att det är guld att jobba 8 - 17. Då kan man värdesätta helger och röda dagar på ett utmärkt sätt. Ett av mina stora intressen är som bekant sport. Även på den fronten ser det lovande ut. Det är vinter-OS, fotbolls-VM och friidrotts-EM. Och visst tusan kommer det att gå bra! Ska jag tippa också kanske? Kör för det! Det blir fem medaljer i OS. Minst. Vi har Tre Kronor, Anja, A-K Olofsson, curlinglagen och garanterat någon som jag inte tänker på nu. Fotbollen då. Jag är positiv som fasen. Är nyckelspelarna - Zlatan, Isak och Freddie - skadefria, och om allt funkar som det ska... då blir det minst semifinal! Just det. Och ni hörde det här först. Så till friidrotten. Ja, de vanliga typ. Carro, Kajsa, Holm, Chirstian Olsson (om han blir hel) och kanske Sanna Kallur. Sen finns det möjligen dark horses som kan skrälla på hemmaplan. Kommer Kirsten tillbaka? Hur ska det gå för Psycho Kristiansson - kommer hans nerver och dåliga ursäkter avgöra som vanligt? Kan Emma Green återupprepa sitt stordåd? Mustafa Muhammed borde slå igenom - varför inte nu när alla afrikaner är hemma. Det var mina tips! Någon som vill slå vad? Och f ö så kommer sommaren bli underbar. Tre månader med sommarvärme - minst! Det får räcka för nu. Ha ett underbart år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar