onsdag, mars 12, 2014

"Värdera" sorg

Jag vill säga stort tack till alla som har kommenterat, skrivit i gästboken och hört av sig via mail. Det känns fantastiskt bra att få så mycket stöd!

Det var inte självklart för mig att skriva om mamma och mina känslor. Men jag är glad över att jag gjorde det! Det känns som en lättnad och ert stöd betyder mycket.

En sak som slår mig är hur en del nästan ursäktar sig över att de är ledsna över något, som de själva bagatelliserar. "Och här sitter jag och är ledsen över att jag inte fick jobbet som jag sökte." Som att deras sorg inte är viktig, bara för att någon annan har det "värre".

Jag kan förstå tänket. Men ni vet, det går inte att värdera sorg. Visst är det sunt med perspektiv. Men din sorg är äkta och viktig! Det är helt okej att vara skitledsen över ett missat jobb, en död guldfisk, att det låg en röd strumpa i vittvätten eller vad det må vara. Sorg är sorg. Jag kommer inte att döma dig på grund av dina upplevelser och känslor.

2 kommentarer:

  1. Visst är det så. Vi har alla våra egna bekymmer och sorger. Att jämföra plågor gör ingen lyckligare.

    Tror det är bra för dig att du fick ur dig dina känslor. Utlopp är viktigt. Att våga stå för att man mår skit är inget fel!

    Tänker på dig Kram

    SvaraRadera