lördag, juli 02, 2011

Helgen so far

Jag blev riktigt risig igår. Yrsel och illamående. Och jag hade inte ens haft roligt innan. Att resa militärtält i gassande värme kan tydligen också ha den effekt på mig. Vätskebristen var påtaglig.

Så aftonens födelsedagsfest blev en lugn historia för min del. Alkoholfritt för hela slanten. Men det var inte fy skam. Ibland kan det vara riktigt kul att observera personer som går genom en stegrande berusning. Man kan till exempel få höra roliga saker sägas. Två minnesvärda citat från kvällen var "Men, man kan ju inte börja snacka finska när man knullar. Det går ju inte." och "Vissa saker skojar man inte om! Stålmannen skojar jag ALDRIG om!". Förvisso helt tagna ur sitt sammanhang. Men de är inte så mycket mer förstårliga för mig, som har det nyktra sammanhanget.

Dagen idag har jag tillbringat med ett gäng släktingar. Det var träff på morsans sida. En hel drös av hennes kusiner, med barn och barnbarn. Jag tror att vi var cirka 30 personer som körde tipsrunda, femkamp och matätning i gästrikeskogen. Det var riktigt trevlig, om än väldigt kvavt och varmt.

Så nu blir det en långdusch och dricka vatten för hela slanten. Jag är fortfarande lite trasig. Känns så där att känna sig bakis, utan att ha varit onykter innan. Det är ju som att få en faktura för något som man inte har köpt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar