lördag, december 11, 2010

Lägger märke till konstiga saker

Jag har många skumma grejer för mig. En sak som händer mer eller mindre omedvetet är att jag registrerar om folk är höger- eller vänsterhänta. På möten där folk för anteckningar så dröjer det inte många minuter innan jag har koll på statistiken. Och på jobbet, när folk kvitterar sitt gods, så reflekterar jag över höger eller vänster direkt.

Detta fenomen i kombination med att en av mina favoritserier på TV är The Simpsons, skapar ibland viss frustration.

Vissa av karaktärerna skriver alltid med vänster hand. Bart, Ned Flanders, Seymour Skinner och Monty Burns är de som jag kommer på spontant. Men sen finns det tydligen en del ambidextriösa i Springfield. Homer och Sideshow Bob byter hand då och då. Mycket förvirrande.

Återigen skapar mina egenheter problem för min begränsade hjärna.

Erkänn att det kommer att bli lite jobbigt att fokusera på något annat än händerna, nästa gång som ni kollar på Simpsons.

(Bild från nymag.com )

5 kommentarer:

  1. Hahaha! Verkligen observant, inte svårt att förstå att det i längden kanske blir smått drygt att fokusera på alla händer :D
    Hoppas du har en fin lördag!

    SvaraRadera
  2. Haha en utav mina bästa vänner är exakt likadan!

    SvaraRadera
  3. Va kan det vara för fel på dej då?:)Vet du att det är vanligare för män än kvinnor att vara vänsterhänta.Kanske du redan har sett i din statistik?

    SvaraRadera
  4. hahahaha, nästan elakt! Ingen kommer kunna njuta av programmet nu!

    SvaraRadera
  5. Eva: Haha, min hjärna är skum! :) Och japp, lördagen har varit fin!

    Petra: Det finns fler alltså. Skapligt! :)

    Mormodern: Ja, faktiskt. Helt ovetenskapligt så har jag lagt märke till det med. :)

    Huskatt: Bad to the bone. :D

    SvaraRadera