söndag, oktober 03, 2010

Back on track

Tack för "krya på mig-hälsningarna"! De gjorde susen. Feberfri sen igår, och i marschtempo mot friskhet.

Helgen har, av förklarliga skäl, varit hemskt lugn. Men det kompenserar jag  veckan som kommer. Livet som arbetslös... eller ursäkta mig, arbetssökande går vidare. Jag har några möten inbokade, ett par samtal som ska ringas och lite annat jox. 

Ett alternativ som poppar upp då och då, är att det kanske är dags att flytta igen. Och då menar jag inte lika långt som sist. Men det finns ju en arbetsmarknad typ tio mil söderut längs E4:an och ytterligare en om man åker åtta mil till. Nu vet jag inte om jag skulle trivas i Uppsala eller Stockholm, men vad vet man egentligen. Man vet inte ett skit förrän man har testat. Och Gävle finns ju kvar. Det vet jag sen tidigare. 

Nu är dock inte en flytt det första alternativet. Jag trivs bra i Gävle. Familjen finns är. Det sociala skyddsnätet finns här. Så än så länge förblir jag trogen 026:a.

Denna lilla mentala utsvävning får vara nog för stunden. 

4 kommentarer:

  1. Realisten: Bollnäs är inaktuellt. Mycket inaktuellt.

    SvaraRadera
  2. I Sthlm trivs man väääldigt bra =)
    I Bollnäs dricker man kaaffe. Och åker skiider.
    Dessutom regner det. Och snöer.

    SvaraRadera
  3. Sus: Haha! Fan vad jag skrattar åt den dialektala analysen. :D Eller skratter!

    SvaraRadera