måndag, september 27, 2010

Snigel på ögat?


Hittade den här i Platsbanken idag. Men jag vet inte jag. TV-pejlare. I Bollnäs. Känns så där alltså. 

För er som inte känner till Bollnäs så kan jag berätta en liten anekdot, om när min gode vän AK var på fest i Bollnäs. 

Som sig bör på fester så lyssnades det på musik. Musiken för kvällen var Ronny och Ragges skiva. Alla killar med keps kunde sjunga med i låtarna, och kunde dessutom citaten i mellanpratet ordagrant. Dessutom väcktes följande frågeställning, på grund av AK:s val av dryck för kvällen:

"Dricker du cider?! Är du bög eller?!"

Nu påstår jag inte att alla i Bollnäs kan sjunga med i Ronny och Ragge och / eller har en trångsynt syn på människor som inte dricker smugglad öl eller hembränt. Men jag känner ändå inte att jag vill chansa.

6 kommentarer:

  1. Nu påstår jag inte att alla i Bollnäs inte betalar tv-avgiften. Men. Ett tips, man kanske skulle kunna tjäna massor med pengar på att sätta dit avgiftsskolkarna.

    SvaraRadera
  2. hahaha, pls don't. både yrket & platsen verkar kunna bli kaotiskt. fast vilka roliga reflektioner av människor du skulle kunna göra, vilka historier du skulle kunna berätta...mmm nu blev jag lite kluven...

    SvaraRadera
  3. Realisten: Har man provision tror du? I så fall så ska jag kanske ta ett tankevarv till. ;)

    Emma: Hmm... ja, det finns ju helt klart möjligheter till massor av blogginlägg... jag är också kluven nu... ;P

    SvaraRadera
  4. Hahaha! Nu fick jag en bild av den där gamla reklamen; "jag är inte john poolman, jag är john peilman.." :D

    SvaraRadera
  5. Syster: Haha! Vilka minnen! :)

    SvaraRadera
  6. Haha! Nä jag hoppas verkligen inte att du tror att alla Bollnäsare är så.

    SvaraRadera