tisdag, september 28, 2010

Blåser

Jäklar i havet vad det blåser ute. Nu är tydligen hösten här på riktigt. Jag vaknade av att det knakade i fönsterkarmarna. Det var nästan så att jag ville ställa mig upp och sjunga "Fångad av en stormvind".

Dagen idag då? Jo, ikväll ska jag ut och käka med före detta kollegor. Eller ja, det blir väl formellt före detta, före detta. Eller nåt. Det ska bli himla trevligt hur som helst, och det är väl det som är viktigast. 

Annars väntar jag mest på arbetsgivarintyget från min senaste arbetsplats. Det skulle vara skönt att få alla papper, så att a-kassan blir glad. Nu har jag i och för sig en finansplan, som gör att jag klarar mig ett tag till. Men ändå. 

Avslutningsvis så har jag ett tips till Gävleborgs Polisen. Det kan finnas ett samband. Elementärt, min käre Watson. 

7 kommentarer:

  1. Detektiv är nog en karriär för dig. Avråder från TV-pejling i Bollnäs, tror att din analys är klockren.

    SvaraRadera
  2. Bra att du har så du klarar dej!
    Kom på vinterbad vetja! Då tar vindarna inte lika hårt på dej!

    SvaraRadera
  3. Ulle: Haha, Janne PI liksom. Och så anlägger jag en monstermustasch. Det blir ju shit good! :)

    Daniel: Jag gillar den där reklamen "brewed with perkele" :D

    SvaraRadera
  4. fan a-kassan, har fortf. glömt att anmäla mig dit. Ska ta tag i, genast!

    SvaraRadera
  5. Emma: Just do it! :) Det är bra grejer att ha, om skiten skulle slå i fläkten. :)

    SvaraRadera
  6. Kriminalinspektör Heffler! Det vore väl nåt? :)

    SvaraRadera
  7. Realisten: Haha! Tja... kanske. Fast jag skulle kalla mig själv Länsman. Det var bättre förr. :D

    SvaraRadera