måndag, september 27, 2010

Hefflers första lag

En av de första lagarna som jag skulle jobba för, om jag blir politiker är helt klart en som berör trafikvett. Jag blir så trött. Det borde kunna gå att prygla folk som vägrar bära reflexer när det är mörkt, och såna som cyklar utan lyse. Och är man dessutom en sån som vägrar "falla in i ledet" när man får möte, ja då borde man kölhalas rakt av. 

Såna här frågor känns viktiga för mig. 

Bildkälla: www.sakerhetspolisen.se

4 kommentarer:

  1. Lag på reflexer låter bra. Blir argast när folk är ute med sin hund utan reflexer. Jag skiter väl i om ditt huvud är dumt och din kropp får lida, men tänk på din bästa vän!

    SvaraRadera
  2. Ida: Håller med! Det är banne mig ännu värre. Hunden har ju liksom inget val heller. Hade den kunnat så hade den säkert krävt att få reflexer.

    SvaraRadera
  3. Jajamensan, du har min röst! 100 piskrapp...en bra början :D

    SvaraRadera
  4. Huskatt: Haha! Ja, nästan alltid. ;)

    SvaraRadera