I området där jag bor bor det många invandrare. Jag har för mig att jag har sett någon siffra på mellan 60 och 70%. Därför blir jag något fundersam när det dimper ner ett sånt här flygblad på min dörrmatta. Kära Sverigedemokrater, är ni säkra på att vi som bor här är er målgrupp?
Jag tänkte först leta på de som delade ut det här, och ge tillbaka foldern. Inte intresserad liksom. Men nä, den får återvinnas på det vanliga sättet i stället.
Precis samma hände hos mig... Jag bor inte heller i ett område (tack å lov) där de har speciellt många sympatisörar att hämta. Ändå envisas de med att dela ut sina reklamblad som inte ens duger till toapapper i min brevlåda. Man börjar fundera på om det är nån sorts sjuk invigningsrit i partiet där den senaste medlemmen får ett sorts Jihad-uppdrag för att bevisa sin felaktiga övertygelse....
SvaraRaderahaha så kul om du verkligen letat upp nån ur sd och gett tillbaka skiten!
SvaraRaderaOm jag fick bestämma skulle de inte ha någon målgrupp någonstans!
SvaraRaderaMike: Du kan vara något på spåret... ;)
SvaraRaderaEmma: Faktum är att jag fegade ur. Jag trodde att de skulle bli arga... :P
Realisten: Håller med.
Tror dom har en tanke med det där. Dom vill väl nå bittra gubbar som sett sina "fina områden" falla offer för mångkulturens baksida eller något sånt... typ att en kurd snott deras tvättid och nu jävlar får det vara nog! :P
SvaraRaderafast SD har en hel del anhängare med invandrarbakgrund.
SvaraRaderaoch på knivdraget bor ju kanske ganska många (som jag) lågutbildade, arbetslösa, ganska 'fattiga' svenskar också, det är bland såna de vinner flest sympatier. (och hos skåningarna då.)
när jag får sån skit i brevlådan så sliter jag upp dörren så fort jag kan, men de har alltid försvunnit, jäkligt snabba är dom!
sett dem här? http://www.youtube.com/watch?v=vwgR792Jkx4
humor! och tragik.
Men...i bostadsområden där invandringen är hög, är det inte helt ovanligt att låginkomstagare bor (inte alltid så naturligtvis) och...elakt men sant..många låginkomstagare har inte stans snajisgaste utbildning (som en del andra som ändå väljer att bo så där..typ du) och dessa är tyvärr något kända för..kanske inte alltid genomtänkta åsikter gällande invandring.
SvaraRaderaJag är uppvuxen med "invandrare"...getto-stil. Det är lätt för mig nu att säga att det är okej för mig med invandring och deras kultur. Jag bor som bekant på landet och här finns INGEN invandrare (2 små bruna barn finnes men..det är allt).
SD har tomtar på loftet till viss del.
MEN...
Finns det något historiskt som stödjer tanken att det skulle vara gynnsamt att blanda "färg" i avel?
för när det kommer till djur, då brukar vi vara jävligt petiga och påpeka renrasiga djurs värde.
Hyckleri hycklera...jag vet inte, jag bara spånar runt lite över tanken. Och en av mina bästa kompisar heter Jamilla, så...nix, ingen razze hos mig.
Jag har kloka läsare. :) Ni har så klart rätt i att det förmodligen finns en del stöd för SD även i mitt kvarter.
SvaraRaderaJennie: Jag klarade inte av att kolla på hela den där intervjun. Det blev så där jobbigt som det bara blir när man skäms å någon annans vägnar... :O
Huskatt: Personligen så tycker jag att både "vägkorsningar" och renrasiga katter har sin charm. ;)
Huskatt, du kan väl inte på allvar jämföra djuravel med att folk från olika 'raser' får barn ihop.
SvaraRaderavisst kan man tycka att det är fel att hålla på det renrasiga när det gäller djur, men det är ändå ganska stor skillnad.
varför man inte gärna mixar vilka hundraser som helst är för att de tex kan få ett väldigt knepigt temperament, öka sjukdomar osv.
jag tror inte att mulatter eller asiat/vita tex blir speciellt mycket mer agressiva eller sjuka, som det KAN bli om man parar en rottis med en doberman.
:)
janne, du MÅSTE se hela. :p han har en hemsida också! http://www.freewebs.com/leviklausen/
Jennie: Jag får stålsätta mig, och titta på det där. :D
SvaraRadera