tisdag, maj 25, 2010

Tom

Jag känner mig totalt dränerad på energi idag. Även fastän jag har varit på ett otal anställningsintervjuer genom åren så är det alltid lite speciellt. Det känns som att det går åt en hel del energi både före, under och efter. För att förbereda sig mentalt, för att tackla deras frågor och sen för att smälta alla intryck. Dagen till ära så blev jag dessutom grillad av tre personer. Men detta till trots så känns det som att det gick bra. Jag gjorde mitt bästa, så nu är det upp till andra att avgöra. 

En del av energitappet beror nog även på ett smärre missöde på mitt nuvarande jobb. Projektet som jag har ägnat rätt så mycket tid åt är "on hold". Tekniska saker, så det är ju inte så mycket att gräma sig över egentligen. Men det blev en klassisk gas-stopp situation. Jag hade momentum, som det så fint heter. Och sen kom väggen. 

Så nu sitter jag framför TV/dator och glor. Men lite sömn på det här så är jag nog snart tillbaka igen. 

Om inte annat kan jag ju ta och bli rekryterare åt Landstinget Gävleborg. Det verkar inte så svårt. Man behöver tydligen inte ens kolla referenser.

2 kommentarer:

  1. Oj, låter som en tuff dag.
    Jag tror nog ändå att du klarade det bra, trots grillningen.
    Och det andra...äh, det skuttar säkert igång snart :) KRAM och lovar du bort öl?!

    SvaraRadera
  2. Huskatt: Tack för ditt stöd. :) Kram! Och givetvis finns det öl.

    SvaraRadera