tisdag, mars 23, 2010

4Hundra

På allmän begäran - här kommer inlägg 400 med önskemål. Jag hade lite svårt att välja tema - så jag gör en gott och blandat. Episka fyllehistorier finns det gott om. Dessvärre. Jag försökte komma på en topp tio, som dessutom lämpar sig för offentligheten. Det gick inte ihop. Så Patric, vi får ta det mano á mano när jag förärar Växjö med ett besök. Men jag kan väl hinta om att resan till Umeå, över valborg för något år sen, skulle kunna vinna Oscar för värsta manus. Eller så var det Guldbollen som var mest aktuell... Syrran efterfrågar ett hiss- och dissinlägg. Återigen fegar jag, och håller mig borta från dissen. Men hissen blir enklare. Jag hissar dig, kära syster, alla dagar i veckan. Du är bäst, på alla sätt och vis. Du ställer upp i vått och torrt och du var verkligen en stor anledning till att jag flyttade hem igen. Att du dessutom har en bra karl och två underbara söner gör inte saken sämre. Jag är tacksam för allt. Så högt upp i hissen med dig! Ida vill ha dagens outfit. Den randiga dög inte. Typiskt. Ja, jag är ju inte så rolig när det gäller kläder. Det är samma lika mest hela tiden. Men givetvis ska jag tillmötesgå önskemålet. Fast vill ni se ordentliga outfits så ska ni kika in hos Ida i stället.
Jag försöker alltså se cool ut på bild 1. Går väl så där. Bild 2 är tagen på jobbet, då jag trodde att den spegeln var bättre lämpad för att få med hela kroppen. Det var den inte. Som ni ser så kör jag generellt en skogshuggare-huligan-look med slutspelsskägg. Skjortan är, som så mycket annat i min garderob, från Dressmann. Klockan är en Casio G-shock från strax innan det fanns internet. Pennorna i bröstfickan är, liksom passerkortet, från DHL. Nedanför skjortan kan man skymta ett par blåa jeans. I bakgrunden på bild ett får även duschdraperiet från IKEA vara med. Ja, roligare än så är sällan min outfit. Men den är bekväm. Vad gäller frippan så tillkom den i lördags. I ett svagt ögonblick så trodde jag att våren var här. Jag hade rejält fel. Så där ja. Där har ni det. Det episka inlägget nummer 400. Tack för att ni tittar in här. Fortsätt gärna med det. Jag tycker att det är skitkul att skriva, så det kommer jag att fortsätta med.

3 kommentarer:

  1. Yay! 400! Och en outfit! Rutor är fint! :D Kostade till och med på dig ett leende i inlägg 400 ser jag :)

    SvaraRadera
  2. Tack kära bror! Tack för att du är den du är! Tack för att just du är min storebror och mina söners morbror! Vi har tur som har dig! :)

    SvaraRadera
  3. på bild ett har du ett öga (det högra) som nästan ser lite ut som det onda ögat! det vänstra ögat ser mer snällt ut. intressant.

    får jag lägga till lite hiss? din syster bör hissas för att hon även tar hand om F och A :D

    SvaraRadera