söndag, januari 25, 2009

Skilda världar

Jag har precis vaknat till liv, och slår igång datorn. Det är dags att kolla mailen, listan med favoritbloggar och så tidningarna så klart. På aftonbladet.se hittar jag tre olika nyheter som rör barn på första sidan. Det handlar om morden på dagisbarn i Belgien och om en liten kille på Västbanken som har förlorat sin pappa i de Israeliska attackerna. Två mycket tragiska händelser, fast på lite olika sätt. Den tredje nyheten om barn handlar om att Barack Obamas två döttrar påstås utnyttjas av en leksakstillverkare. Tre olika nyheter om barn i vår värld. Nu ska jag fortsätta mitt skrivande på annat håll. Jag har tagit mig an en utmaning. Den går ut på att beskriva sina känslor, på ett A4-papper. Men utan att använda bokstaven E. Hm... lättare sagt än gjort. Tydligen finns det en författare som har skrivit en hel bok utan E. Denna bokstav som sägs vara svenskans vanligaste bokstav. Får väl se hur det går för mig. Bara i det här inlägget har jag använt E hur många gånger som helst... Någon som orkar räkna?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar