tisdag, januari 06, 2009

Nytt år - nya...?

2009 har rullat in. Det är ett nytt år på gång. Jag ser fram emot det hela. Även om jag tror att det här året kommer att bli något av ett mellanår för mig. Det känns inte direkt som att jag har några större projekt planerade. Fast sånt där vet man ju aldrig innan så klart. Det kan gå fort. Men jag hade ändå en helt annan känsla för ett år sen. Det kan förvisso bero på att jag stod inför en flytt och ett nytt jobb. Så det är kanske bra med ett mellanår nu. Men men, händer det så händer det. Jag tänker inte tveka om det dyker upp något. I eftermiddag är det Forrest Gump på TV. Och den tänker jag inte missa. Trots att jag har sett den hur många gånger som helst. Vilken klassiker! Och vilka minnen. Ni som var med då vet vad jag pratar om. För övrigt undrar jag om det är ödets ironi att man blir miljonär strax efter att man dör... I flera av tidningarna, bland annat Metro, kan man idag läsa om en gubbe som köpte en vinstlott på sin dödsdag. Vinsten var på c:a 80 miljoner. Det får mig osökt att tänka på Alanis gamla slagdänga Ironic...

1 kommentar:

  1. har också sett forrest gump några gånger. Men det var först igår jag reflekterade över hur sorgsen den är egentligen. och vad skickligt dem har gjort den..hehehe kan ju bero på att igår tittade ajg bara på den halvdant.

    SvaraRadera