söndag, november 09, 2008

Vem vare som ringde?!

Jag jobbade på taxi i natt. Och det i sig gick bra. Det märks att det är betydligt lugnare när det inte är helg efter lön. Men efter ett pass som varar mellan 19.00 och 05.00 är man ju ganska sugen på att sova ut. Jag borde så klart ha stängt av mobilen helt, men i stället ställde jag den på ljudlöst. Fast vibratorn var på, och det i kombination med att lägga den på ett bord... inte bra. Ljudlöst är en lögn. Så jag blir väckt 08.32 av att den löper amok. Eller ja, jag vaknar till av att det "durrar" som fasen. Till saken hör att jag är hyfsat lättväckt. Så min definition av "amok" kan vara överdriven. Nåja. Innan jag fattar vad som är på g så har ringaren gett upp. Bra där. Vem var det som ringde då? Jo, en jädra bluffmakare. Det var numret som man kan läsa om här, +88213213608. Dessa satans lurendrejare! Ett kok stryk vore på sin plats. Nu ska jag ta tag i dagen, och bland annat fira far. Far är rar. Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar