lördag, juni 21, 2008

Midsommar

Nu har det hunnit med att bli midsommar också. Trevligt. Eller? Vi går tydligen mot mörkare tider nu. Jaja. Vad ska man göra... Midsommarafton ja, då ska det firas. Men jag avvek från normen i år. Jag jobbade. Som en del av er vet så jobbar jag lite extra i en taxiväxel ibland. Det är riktigt trevligt för det mesta. Men när folk blir fulla, så har de en tendens att bli jävligt dryga. Och en midsommarafton ökar oddsen för att folk ska bli skitdryga. Så var det även igår. Jag tänkte därför återge några samtal här. Jag har ändrat lite, för att göra dem så anonyma som möjligt. Samtal ett: Full kvinna: -Hallååå! Hur lång tid tar det att få en taxi till XX? Jag - Jadu, just nu ligger väntetiden på cirka 30 minuter. FK - VA?!?! Schkojar du med mig?? Jag - Nej, sånt skojar man inte om. FK - Vad fan... det måste gå att få något snabbare... om jag betalar i natura då...? Jag - Ja, då tar det 45 minuter... FK - Jaha, men du... då går jag i stället... Samtal två: Full tjej: - Hej! Du... jag behöver en taxi! Jag: - Javisst! Var ska vi hämta er? FT - I Årsunda! Jag - Okej, lite mer exakt då? En adress kanske? FT - Nää... det är en grusväg. Med träd bredvid... Jag - Jaha... men var har ni varit då? Finns det inget hus eller ett gäng postlådor som du kan kolla på? FT - Jag ser blommor också! Jag - Men då så! Då är det ju lugnt. Vad är det för färg på dem? FT - De är vita. Men de luktar inte så gott. Nu ser jag en katt också!! Jag - Perfekt! Kan ni inte kolla på kattens halsband efter en adress? Samtal tre: Full man - Jag behöver en taxi, fort som fan! Jag - Just nu ligger väntetiden på 45 minuter. Full man - Det måste gå att ordna. Jag heter Von "blablabla"!! Jag - Det var som sjutton. Det gör jag också. Full man - Jaha... *klick* Det var topp tre för kvällen. För övrigt är det inte bra att Brad Pitt ser ut som Gert Fylking...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar