söndag, juli 15, 2007

Marknadsföring

Att bra marknadsföring är viktigt kan väl de flesta hålla med sig. Det är viktigt att sticka ut i mängden. På det temat så har många kommuner tagit fram egna slogans, som är till för att locka turister, invånare och färetagare till staden. Aftonbladet uppmärksammar en lista som Marknadsforing.se har sammaställt. Det är inte helt lätt att hitta någon favorit i den listan. Men om jag får vara lite "hemmakär" som måste jag säga att Växjös - Expansiva Växjö - stämmer väl överens med verkligenheten. Det byggs så att det knakar här, och det finns en hel del storslagna planer för framtiden också. Några som däremot väcker lite frågentecken är: Bjurholm - Sveriges minsta kommun (Är det något att skryta om verkligen?) Karlsborg - Sveriges reservhuvudstad (Var det ens nära under kriget?) Ljusdal – I Ljusdal är det möjligt (Nej, det kan inte vara möjligt...) Pajala - Makalösa Pajala (Syftar det till att bor väldigt många ungkarlar där?) Trosa - Världens ände (Okej, man kommer ju aldrig glömma bort den...) Fast visst är Sverige fantastiskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar