torsdag, juli 12, 2007

Leka med elden

Jag tycker själv att jag är en väldigt empatisk och sympatisk lirare för det mesta. Ibland är jag nog i gränslandet till att vara för blödig. Det är förmodligen egenskaper som är bra att ha för det mesta. Men i vissa lägen och situationer känner jag verkligen noll medkänsla. Ett sånt läge är den här killen från Norge, som har blivit skadad av en tjur i Pamplona. Det finns flera anledningar till att jag inte tycker ett dugg synd om karln. För det första tycker jag att själva konceptet med tjurrusningar och tjurfäktning är väldigt medeltiden. Jag menar, det är för tusan 2007 och hela EU kämpar för mer humana djurhantering och så vidare. Ändå tillåts sånt här. Vakna och känn lukten. Det är civilisationen. För det andra... du är i Pamplona, under en tjurrusning. Vad gjorde du för riskkalkylering och konsekvensanalys innan du gav dig ut på gatorna? Hade du förväntat dig Karl Johans gate-stilen? Pucko! För övrigt är jag lite bitter över att jag missar mina gamla hjältar Metallica på Stockholms Stadion idag. Men 2000:- för biljetter på Blocket kändes ändå så där. Nåja. Hoppas att det regnar. Nu ska jag ta en vuxenöl. Eller två.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar