måndag, juni 05, 2006

Sluta snusa

Okej, nu är det officiellt - Janne ska sluta snusa. Hittills har jag varit utan snus i ungefär ett dygn. Det har jag klarat förr. Men det var lite kämpigt på jobbet idag, för det var så pass lite att göra. Imorgon är jag dessutom ledigt. Så det blir en jädra utmaning. Generellt sett så brukar jag snusa mer när jag har lite att göra. Min konsumtion har normalt legat på en dosa om dagen, men vissa dagar har jag varit uppe i två dosor. Tanken har slagit mig att det till stor del är ett psykologiskt beroende, så må hända börjar jag med tuggummi eller sånt där nikotin- / tobaksfritt snus i stället. Får se lite hur det känns imorgon. En del har föreslagit att jag inte ska sluta cold turkey, utan att det vore bättre att trappa ner först. Men jag tror på "riva-av-plåster-metoden". So here we go! Jag håller er uppdaterade...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar