söndag, juni 04, 2006

In your face, CSN!

Jaha, då har det hunnit bli söndag igen. Veckorna går så fort, och jag hinner knappt tänka. Än mindre skriva här. Den gågna veckan har varit som vanligt ungefär. Men med ett viktigt undantag. CSN gav sig i min lilla vendetta mot dem. Det gjorde mig tämligen glad, och det gjorde även att jag slipper tappa hoppet helt för byråkratisverige. Så det kändes som en skön seger. Mest för principen så klart. Men så är det väl alltid. Snart är det dags för fotbolls VM. Det ska bli riktigt kul när det sparkar igång. Jag har ju hela tiden varit väldigt optimistisk vad det gäller Sveriges chanser i detta event. Men nu börjar jag få kalla fötter. Fick en olustig känsla idag. Jag hoppas att jag har fel. Dåliga genrep brukar väl vara ett gott tecken? Säg att det är så, snälla... Enligt nyheterna på TV idag så pågår det ett piratkrig i Sverige nu. De syftar naturligtvis inte på att östersjön har intagits av Kapten Blod eller nåt. Det är snarare kampen mot fildelare som osyftas. Jag vet inte rikigt vad jag tycker i sakfrågan. Naturligtvis ska de som skapar kultur få betalt. Men ska det göra att man väljer att bromsa den tekniska utvecklingen? Det är en komplex fråga. Nu är det läge att styra upp lite i hemmet, innan det är tid för att göra kväller. Jag hoppas för allt i världen att det går att diska ett spisfläktsfilter i diskmaskinen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar