onsdag, november 30, 2005

Se på fan!

Det har hänt mycket en sist. Det bästa är att jag har fått ett jobb - jag fick jobbet på DHL. Det ska bli väldigt kul och spännande att börja på ett nytt ställe. Jag gör min första dag imorgon, så visst är det lite nervöst. En annan grej som har hänt är att har varit i Gävle. Det var otroligt trevligt att träffa familj och vänner, även om det blev lite väl stressigt. Förhoppningsvis kan jag åka hem över jul också. Då ska man väl hinna med lite mer. I samband med mitt besök i Gävle tvingades jag att tillbring lite drygt 24 timmar på tåg. Lagom sexigt, men billigt. Som ni säkert förstår så kan en såndär monsterresa sätta igång en hel de tankar i huvudet på en sån som mig. Så jag delar med mig av dessa tankar. Hur kommer det sig att folk som använder mobiltelefon tror att täckningen blir bättre om man skriker "hallå!" tjugo gånger? Det funkar inte så - tro mig. Om du har rethosta - ta en halstablett, drick lite vatten eller för den delen - ta en sup. Gör vad som helst, bara det blir bättre! Även om svett inte är en sån jävla sexig lukt så blir det inte bättre om du bestämmer dig för att bada i billig öststatsparfym. Använd hörlurar till din förbannande laptop. Om du är ökänd för din fotsvett så bör du behålla skorna på. Om tvivel råder - behåll skorna på! Du behöver inte vara full - i sann charterturistanda - bara för att du ska åka någonstans. Tveksamt att du behöver vara onykter när du kommer fram klockan 07:00 på morgonen. Lite lagom gnällig så här. Men det är skönt att vara hemma igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar