tisdag, november 01, 2005

Ni tar mig aldrig levande...

Sagan om Ringholm fortsätter. Senaste grejen är att han - som ansvarig minister - sköt Östersund/Åres OS-ansökan i sank. Det kan man väl tycka vad man vill om. Jag är för dåligt insatt för att ha någon åsikt om huruvida det var fel eller inte. Men frågan är om inte ett OS skulle kunna ge en hel del pengar på sikt. Dessutom skulle säkert återväxten i idrottssverige få sig ett lyft också. Framgång föder framgång. Vad jag däremot tycker är roligt är hans uttalande om att han välkomnar en polisanmälan om det misstänkta fusket i Enskede IK. Eller rättare sagt, det hade varit ännu roligare om han hade sagt något i stil med: "Shit, nu är det kört - jag drar till Brasilien!" Den rubriken skulle jag vilja se. "Ringholm i panik - flyr landet". Självklart säger han att han tycker att det är bra. Men det raka motsatta vore bra mycket roligare. Men så är det ganska ofta. Det oväntade roar mer. Speciellt när det handlar om offentliga personer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar