fredag, mars 21, 2014

Fokus på andra saker

Jag tänker för mycket. Det är, som de säger på Flashback, allmänt känt. Det blir alldeles för mycket grubblande, som egentligen inte leder någonstans. Den enda bevisade effekten är att det går åt en massa energi. Energi som jag kan lägga på andra saker.

Därför tänkte jag försöka engagera mig i lite olika saker. Jag har redan tagit upp visselpipan och börjat döma amerikansk fotboll igen. Dessutom ska jag plocka upp tråden och bli övervakare. Jag tror att det är nyttigt för mig att hitta positiva saker att fokusera på.

Igår dök även tanken på att dra ihop en återträff för högstadieklassen upp. Det är banne mig 20 år sen jag gick ut nian och det borde ju firas på något sätt. Får väl se hur det går med de planerna.

Projekt hitta guldkorn i tillvaron är igång.

1 kommentar: