onsdag, juli 24, 2013

Inte intresserad

Igår sprang jag runt en sväng inne i stan. Det skulle bland annat inhandlas nya "springskor" till femåringen. Så jag stegade in i en skoaffär i centrala Gävle och börjar kolla mig omkring. Efter en liten stund får jag ögonkontakt med ett butiksbiträde, som utbrister:

-Ska du handla något, eller?

Hon låter direkt otrevlig och besvärad. Ett par mindre civiliserade tankar kring vad jag ska svara far genom mitt huvud. Men jag håller mig lugn och säger:

-Jag hade tänkt det. Men om du vill ha mig som kund så får du ta och gå en charmkurs först.

Jag vände på klacken och gick ut från butiken. I nästa skoaffär fick jag ett trevligt och glatt bemötande. Därifrån gick jag med två par skor och en bra känsla.

3 kommentarer:

  1. Underbart sagt och gjort - ja, av dig alltså! :-)

    SvaraRadera
  2. Totalt ägigt av dig Janne!

    /M-R

    SvaraRadera
  3. mormodern1/8/13 22:06

    Hej på dej! Nu var det gööör länge sedan jag läste din blogg. Jag var ju en "flitig" läsare o kommenterade heller än bra... Men när jag under 5 mån, minst, möttes av samma jv bananer gav jag upp;)Men så i kväll kom jag att tänka på dej, o se, du leverarar ju fortfarande, kul! Förstår att du mår bra tillsammans med E o femåringen, gott de´. Tycker det är roligt att du skriver, gillar ditt skrivsätt. Ha det så bra. Mormodern

    SvaraRadera