söndag, februari 05, 2012

Den tiden på året

Det är dags igen. I natt spelas Super Bowl, NFL-finalen. Och det är som vanligt ett jädra jippo. I år får den som vill sända en reklamfilm på 30 sekunder slanta upp i genomsnitt 24 miljoner kronor.

Även om reklamfilmerna och showen runtomkring finalen är spektakulära, så är det det sportsliga som intresserar mig mest. I vanlig ordning har jag följt NFL halvdant under säsongen. Men jag har i alla fall koll på att New England Patriots möter New York Giants. 

Det återstår att se om jag orkar vara vaken för att se matchen. Men oavsett så är det något speciellt med den här söndagen. 



För att få lite perspektiv - snart så ska jag iväg och träna ett gäng grabbar i åldern 10-13 år i denna nobla sport. Och om ni undrar så kan ni få en 30 sekunders reklamfilm hos oss för typ en hundring. Pengarna går oavkortat till glasskassan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar