måndag, januari 02, 2012

Lösningar

Jag löste stövelproblemet genom att spola en massa kallt vatten i den. Det hjälpte. Gummistöveln är väck. Smärtan är kvar.

Och här kommer svaren på quizen. Hellström-låtarna var tydligen tricky.

1) Vad heter jag egentligen i förnamn? Tilltalsnamnet ger poäng - guldstjärna om du sätter alla tre namn.
Jan Olov Erik (Janne är också rätt)
2) Under fem år på 2000-talet bodde jag i vilken svensk stad? 
Växjö (Vem vare som stava fel?!)
3) I början av 2011 hade jag en relation med en tjej. Vad hände med henne? 
Hon drog till Manchester. 
4) Jag har en granne som stör mig på ett väldigt speciellt sätt. Vad kallar jag honom? 
Hästkissaren (Och det kan mycket väl vara han som är Trappkissaren.)
5) Uttrycket "god natt pirat" används då och då i bloggen. Var har jag fått det ifrån? 
Ett örngott (som är grönt och vitt)
6) Jag fyller år en gång om året, som de flesta andra. Vilket datum?
14/2
7) Vilka två Håkan Hellström-låtar är mina favoriter? 
Klubbland och Ramlar
8) Vad heter min lillasysters kids? 
Noel och Elias
9) Vilken känd kvinna står på mitt frikort? 
Uma Thurman
10) Jag har varit spelare, domare och tränare i en sport. Vilken då? 
Amerikansk Fotboll

Jag väljer att utse alla som tog sig tid att svara till vinnare. Det är enklast så, eftersom ingen hade alla rätt.





6 kommentarer:

  1. Tänk att vi har varit sambos ett tag! Din soffa har gjort mig till förtidspensionär!

    Slifen!

    SvaraRadera
  2. Kan man få svara nu? Du får inte ha så bråttom, jag hinner inte med. :)

    SvaraRadera
  3. Slifen: Haha! Det var tider det. I lägenheten med småblommor på tapeten.

    Realisten: Sorry! Du hade satt alla va?

    SvaraRadera
  4. Ja. Vad hade jag vunnit? :)

    SvaraRadera
  5. Realisten: Jag är ju redan skyldig dig en öl på Black Lion - så det hade fått bli andra runda också. :D

    SvaraRadera