torsdag, augusti 11, 2011

Sverige runt

Jag har bott i två svenska städer, Gävle och Växjö. Dessa båda är rätt så trivsamma städer. Lagom stora liksom. Det finns saker att göra och det finns saker att titta på.

Det finns gott om bra städer i Sverige. Jag har så klart inte varit i alla. Men jag har sett mycket bra. Det blir en lång lista om jag ska räkna upp alla guldkorn. Fast de två stora, Stockholm och Göteborg kommer högt på listan. Närheten till vatten, historiens vingslag, pulsen och alla events.

Är Sverige som semestermål underskattat? Vad har ni för favoritstäder?


4 kommentarer:

  1. Stockholm kommer för alltid ha en speciell plats i mitt hjärta, Malmö gillar jag också men bara för att det är så nära till Köpenhamn. Och Götlaborg givetvis, jag älskar att höra dialekten där.

    SvaraRadera
  2. Umeå givetvis. Vad jag än gör så hamnar jag här igen. Jag kan omöjligt tänka mig en bättre stad att leva och bo i. Det som är synd är just att det är så långt till allt, annars är det bara plus!

    SvaraRadera
  3. Jag vore ju dum om jag sa annan stad än Sthlm =) Men allvarligt, jag älskar utbudet här!

    Vi sneglar på Gbg ibland, för att komma närmare Hamburgsund...men..inte än.

    SvaraRadera
  4. Vårt eget land har mycket att erbjuda! Man missar massor om man ignorerar vårt avlånga land :)

    Ja bor ju i GBG och slutar ändå aldrig uppskatta det fina här :)
    Stockholm är fantastisk även om jag ALDRIG skulle palla att bo där. Lite för stort för min smak. GBG är perfekt för mig!

    SvaraRadera