söndag, juli 17, 2011

Sprojlans yuppienalle

Jag blev som sagt med ny telefon häromdagen. En smartphone. Och jag erkänner utan omsvep att jag var mer fån än smart de första timmarna av vår relation. Skärmen tycktes vara tämligen inkompatibel med mina chorizofingrar. Vreden var stegrande. Ett tag så tänkte jag göra ett volleytest på den. Men jag lyckades besinna mig. Och nu så är vi riktigt bra vänner.

Det blev en Sony Ericsson Xperia Arc. Som ser ut typ så här: (Bildkälla)

Nu tänkte jag kolla med er, mina kära läsare, om ni har något tips på bra, nyttiga, roliga appar? De ska alltså funka till Android-yuppienallar. Och eftersom jag har bott i Småland i fem år, så ska de helst vara gratis.

Den coolaste som jag har hittat hittills är utan tvekan Jedi Light Saber. Man kan få telefonen att låta som ett lasersvärd, samtidigt som den spelar upp Imperial March. Hur ball som helst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar