Angående Oktoberfesten. Det har blivit strul med serveringstillståndet, rapporterar Gefle Dagblad. Men det är lugnt, en lösning är i sikte. Man kommer nämligen att servera...
Ja, då så. Bring on the Oktoberfest, säger jag och börjar sjunga "du borde köpa dig en tyrolerhatt, bara därför att - locka fram ett skratt!"

Jag o min väninna var på Oktoberfest en gång, för sisådär 15 år sen. Va sjutton vi nu gjorde där, vi gillar ju inte öl. När servitören kom beställde vi glatt en flaska vin t maten. Vin?? Det var det dummaste han hört på länge!! Sent om sider skakade han fram en pava och det var nog det dyraste vin jag köpt nån gång..
SvaraRaderaNu verkar det vara ordnt kära bror! ;) http://gd.se/nyheter/gavle/1.2397505-ja-till-ol-pa-oktoberfesten
SvaraRaderamormodern: Haha, kunden har ju alltid rätt. :) Annars tror jag att just en oktoberfest är ett skitbra stället att lära sig att tycka om öl på. ;)
SvaraRaderasyster: Fasen, jag som såg framemot lÖttölen ;)
Jag har varit i Österrike flera gånger. Men dock ej i oktober. Men på tyrolerpartaj.
SvaraRaderaStortorget kan nog slänga sig i väggen, men jag hade dock gärna varit där!
Sus: Det var så där, i ärlighetens namn. Men ändå kul att det händer något i byn :)
SvaraRadera