Jag är ute och hojar på Bimborajden. Det har regnat hela dagen i princip, så jag borde ha anat. Det går rätt fort när Janne väl får upp farten. När det dessutom går lite nedför så går det hysteriskt fort. Framför mina ögon utspelas ett ljusfenomen, som kunde vara hämtat från Star Wars. Vägen svänger. Det tänkte jag också göra. Gick väl så där. En hög med blöta höstlov gör att styrningen blir lika kontrollerad som en grekisk stadsbudget.
Det gick åt helvete. Jag smackade i backen. Som tur är så dämpade jag fallet med axeln, så det gick rätt bra ändå. Huvudet fick sig bara en liten smäll.
Bimborajden tycks dock ha klarat sig bra, tack och lov. Den enda skada som jag märkte nu direkt, var att ringklockan blev sned.
Jag blev nog mest rädd och lite förbannad. Fasen, jag som inte har cyklat omkull sen vintern -95 typ. Då var det två kärringar som gick i bredd, i kombination med nysnö på is som blev mitt fall.
Dum som jag är så har jag ingen hjälm heller. Stupid son of a...
Nu blir det lite tycka synd om mig själv-rehabilitering enligt nedan. Och du Fotbolls-Danne, du kan få låna tidningen om du vill...
jag trodde du hade kört in i nån stackars tjej med cykeln :o
SvaraRaderaJennie: Närå, det var bara jag som förolyckades. :P Fast jag skulle kanske testa att cykla på någon stackars tjej. Skaplig ice breaker liksom. :D
SvaraRaderaHAHAHAHAHAHAHAHA, förlåt..nu är jag färdig, ska skärpa mig..."Vägen svänger. Det tänkte jag också göra. Gick väl så där. " HAHAHAHAHAHAHAHAH..nä det går inte :D
SvaraRaderaNU SÅ ! Din stackare <3
Huskatt: Lugn nu! Andas. :D
SvaraRaderaStackare! Fan vad hemskt.
SvaraRaderaJag har alltid sagt att jag aldrig kommer använda cykelhjälm, aldrig! Men nu kanske man ska överväga saken ;)
Toby: Jag ska definitivt ta mig en liten funderare på det... det är kanske bättre att se ut som en geek, än att dö... hmm... ;D
SvaraRaderaJag har alltid hjälm, tycker du att jag ser konstig ut???????????? :)
SvaraRaderaja, det skulle bli lite som en Meg Ryan eller Hugh Grant-film.
SvaraRaderaFarsan: Ojsan... hur ska jag slingra mig ur detta nu då..? Måste ju tänka på arvet! ;) Titta, en fågel! :D
SvaraRaderaJennie: Den svenska titeln blir "Sömnlös på intensiven".