Inlägget postades först gången den 18 juni 2007.
Jag fick äntligen tag på bilden. Stort tack till Lina, som ordnade det. Hon gav mig även en liten historia om damen på bilden. Så för att betona vikten av att aldrig glömma den lilla människan i den stora världen, vill jag dela med mig av den.
Damen på bilden är judinna. Hon fick förmodligen väldigt otäcka minnesbilder när IQ-reserven marcherar på gatorna och hyllar allt som hon avskyr. De hyllar det som har orsakat henne så mycket lidande genom åren. Skinnskallen kom otroligt lindrigt undan. En handväska i huvudet.
Tänk till. Och glöm aldrig historien. Då riskerar den att återupprepa sig.
Dessvärre blev uppståndelsen, och de upprivna såren för mycket för damen att hantera. Hon begick självmord. Förhoppningsvis betyder det faktum att hon har hjälpt till att skapa "Århundradets bild" något i alla fall. Om inte annat så väcker den tankar. Och tro mig - den kommer att leva för lång framtid.
Länge leve den lilla människan!

Damen på bilden är judinna. Hon fick förmodligen väldigt otäcka minnesbilder när IQ-reserven marcherar på gatorna och hyllar allt som hon avskyr. De hyllar det som har orsakat henne så mycket lidande genom åren. Skinnskallen kom otroligt lindrigt undan. En handväska i huvudet.
Tänk till. Och glöm aldrig historien. Då riskerar den att återupprepa sig.
Dessvärre blev uppståndelsen, och de upprivna såren för mycket för damen att hantera. Hon begick självmord. Förhoppningsvis betyder det faktum att hon har hjälpt till att skapa "Århundradets bild" något i alla fall. Om inte annat så väcker den tankar. Och tro mig - den kommer att leva för lång framtid.
Länge leve den lilla människan!

AMEN!
SvaraRaderaJag vill nästan inte förstå hur människor kan vara så dumma.
SvaraRaderaSus: Skönt att du inte skrev "word". ;)
SvaraRaderaUlle: Det är mycket som är väldigt märkligt här i världen...
Word! ;)
SvaraRadera/
Fotbolls-Danne
Ush känner sånt medlidande med damen. Sånt helvete hon fick vara med om. och så kommer unga barnrumpor och river upp såren
SvaraRaderaFifa-Danny: Du din... ;)
SvaraRaderaDaniel: Ja, en del har jävligt mycket otur när de tänker.