söndag, september 26, 2010

Plock

Idag har jag en hemmadag, med plock. Det innebär att jag har plockat undan grejer, dammsugit och kört en diskmaskin. Jag har aldrig varit speciellt pedantiskt lagd. Ett visst stök finns alltid runt omkring mig. Men rörigt är inte samma sak som äckligt. Jag torkar och dammsuger relativt regelbundet. Och nu verkar det ju som att jag ska vara hemma än mer än tidigare. Så det känns extra viktigt att ha skräpfritt omkring sig.

Min diskmaskin och jag jobbar bra ihop.

8 kommentarer:

  1. Jag plockar ständigt, vill inte ha stök ;)

    SvaraRadera
  2. Emma: Eller hur. :) Det underlättar ju. Typ. :D

    finafrun: Du skulle förmodligen bli galen runt mig. ;)

    SvaraRadera
  3. Jag skulle behöva anställa någon som plockade åt mig. Och inte kan jag skylla på någon annan för att det ligger saker överallt hela tiden heller...

    SvaraRadera
  4. Realisten: Jag känner en arbetslös plockare. :D

    SvaraRadera
  5. En väninna från gymnasietiden deklarerade att hon "skapar bäst på rygg".

    SvaraRadera
  6. Ulle: ...det lämnade en del att fundera på minsann... :D

    SvaraRadera